رفع مشكل دوربين وب‌كم لپ‌تاپ
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
رفع مشكل دوربين وب‌كم لپ‌تاپ
نوشته شده در 8 مهر 1389
بازدید : 43
نویسنده : مولوی

رفع مشكل دوربين وب‌كم لپ‌تاپ

گاهي پيش مي‌آيد كه دوربين وب‌كم درون لپ‌تاپ در اثر وارد آمدن ضربات فيزيكي مثل سقوط و زمين خوردن لپ‌تاپ از كار مي‌افتد و هنگامي كه مي‌خواهيد وب‌كم را فعال كنيد با اين پيغام خطا مواجه مي‌شويد كه: هيچ وب‌كمي نصب نشده است و البته هيچ وب‌كمي را هم در فهرستDevice Manager رايانه خود نمي‌يابيد. ما در اينجا قصد داريم راه‌هاي عيب‌يابي و حل اين مشكل را طي مراحل زير براي شما شرح دهيم.

 

در اينجا 2 احتمال براي وب‌كم وجود دارد: اول اين‌كه در اثر ضربه صدمه ديده و دوم اين‌كه سيم‌هاي آن از جاي خود درآمده باشد. دليل اين‌كه وب‌كم براي ويندوز وجود خارجي ندارد، چيزي جز قطع كامل اتصالات آن نيست.

خوشبختانه برداشتن يك پيچ‌گوشتي و نگاه انداختن از نزديك به پشت قاب محافظ دور صفحه نمايش لپ‌تاپ، كار چندان مشكلي نيست. به دنبال 4 درپوش لاستيكي برجسته در 4 سوي قاب صفحه نمايش بگرديد. با دقت و به آرامي آنها را از جاي خود خارج كرده و در جاي مطمئني بگذاريد. پشت آنها 4 پيچ قرار دارد كه قاب دور صفحه نمايش را در جاي خود محكم نگه مي‌دارد، با پيچ‌گوشتي مخصوص آنها را باز كنيد. سپس گيره‌هاي آن را باز كرده و اين كار را با احتياط در امتداد كل حاشيه قاب محافظ صفحه نمايش ادامه داده و قاب را از جاي خود درآوريد. حالا بايد بتوانيد وب‌كم را روي مدار چاپي مخصوصش ببينيد. مي‌توانيد با استفاده از يك جفت دم‌باريك با نوك نازك و بلند يا پنس قوي، توده سيم‌هاي كوچكي را كه به برد متصل است جدا كرده و دوباره به‌جاي قبلي‌شان متصل كنيد.

حال كه سيم‌ها در جاي خود قرار گرفته‌اند، مي‌توانيد ويندوز را بوت كرده و ببينيد كه آيا ويندوز وب‌كم را دوباره تشخيص داده و پيدا مي‌كند يا نه؟ بهترين راه براي انجام اين كار اجرايWindows live Messenger است. روي آيكن Menu كليك كرده (آيكون فلش رو به پايين)، سپس Tools و دست آخر Audio and video setup را كليك كنيد. اگر خوش‌شانس باشيد، دوربين وب‌كم لپ‌تاپ شما هنوز كار مي‌كند و در غير اين صورت بايد به فكر جايگزيني دوربين لپ‌تاپ يا تهيه يك وب‌كم يواس‌بي باشيد.

منبع:smartcomputing

 

www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: